Românii preferă brandurile auto străine: În ianuarie, înmatriculările de automobile Dacia au scăzut cu 32%. Volkswagen şi Hyundai au intrat pe un trend ascendent.
În ianuarie, înmatriculările de automobile Dacia au scăzut în România cu peste 32%, în timp ce Volkswagen şi Hyundai cresc cu 69%, respectiv 48%, arată datele Asociaţiei constructorilor auto ACAROM.
În total, înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în ianuarie cu 10,49% faţă de ianuarie 2019, atingând un volum de 12.489 unităţi.
În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în ianuarie 2020 cifra de 34.755 unităţi, o scădere de 3,7 % faţă de ianuarie 2019.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ianuarie 2020, este condus de Dacia, cu 3.570 unităţi (cu o scădere de 32,22% faţă de ianuarie 2019), urmată de Volkswagen cu 1.341 unităţi (cu o creştere de 69,75% faţă de ianuarie 2019), Renault, cu 1.163 unităţi (cu o scădere de 5,52% faţă de ianuarie 2019), Skoda, cu 1.028 unităţi (cu o creştere de 9,83% faţă de ianuarie 2019) şi Hyundai, cu 884 unităţi (cu o creştere de 48,82% faţă de ianuarie 2019).
Înmatriculările de autoturisme Dacia au scăzut şi în Europa, în ianuarie, cu peste 31% faţă de ianuarie 2019, pe un fond general de reducere a înmatriculărilor. Asociaţia constructorilor de automobile spune că scăderea este urmarea schimbărilor sistemelor de taxare a vehiculelor în 2020 anunţate de anumite state din UE, fapt ce a dus la creşterile de înmatriculări din decembrie 2019, dar şi ieşirii Marii Britanii din UE, înmatriculările aferente acestui stat nemaifiind luate în considerare la totalul UE.